logo

یکشنبه, 10 اسفند 1393 12:58

موافقت با ساخت بلندمرتبه‌ترین برج در کشور/ 600 هزار متر مربع تراکم تشویقی!

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

درحالی که چندی پیش دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور از مخالفت خود را با ساخت برج تجاری در خیابان یوسف آباد به دلیل غیرکارشناسی بودن آن اعلام کرده بود، اما همزمان یک منبع آگاه از موافقت کمیسیون ماده پنج با این امر خبر داد به طوری که به دنبال این تصمیم، ساخت بلندمرتبه ترین برج کشور که برجی 75 طبقه است؛ درخیابان یوسف آباد کلید خواهد خورد.

 

به گزارش «معماری نیوز» ماجرای ساخت برج بلند مرتبه تجاری چندی پیش رسانه ای شد.  در آن گزارش اشاره شده بود که شهرداری به جای طلب خود اقدام به ارائه 600 هزار متر مربع تراکم تشویقی در یکی از خیابان‌های پر تردد یوسف آباد کرده است.

انتشار این خبر بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت. در همین خصوص پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی به اظهارنظر مستقیم در این باره پرداخت و گفت: نمی شود با هر پروژه‌ای که در شهر اجرا می‌شود به طور کلی مخالفت کرد، بلکه اساسا این شورا با طرح هایی که از نظر کارشناسی قابل دفاع نباشند مخالفت می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر قرار باشد بلند مرتبه‌سازی در حداقل زمینی با حداقل تراکم و بدون توجه به رعایت حقوق شهروندی صورت گیرد، این امر به هیچ وجه از دیدگاه ما قابل دفاع نیست و اساسا هر نوع رویکردی که از نظر کارشناسی درست نباشد با آن مخالفت می‌شود.

حناچی تصریح کرد: بر این اساس و با این نوع نگاه، شورای عالی معماری و شهرسازی کشور با بلندمرتبه‌سازی در خیابان یوسف آباد مخالفت است، چرا که این مهم از نظر کارشناسی قابل دفاع نبود.

به گزارش معماری نیوز؛ اما علی رغم این اظهارنظرها از قرار معلوم کمیسیون ماده پنج با ساخت بلندمرتبه ترین برج تجاری در خیابان یوسف آباد موافقت کرده است.

گفته می‌شود که بانک تجارت سالیان سال از شهرداری تهران به خاطر قرار گرفتن بخشی از زمینش در اتوبان کردستان طلب داشته و شهرداری نیز برای پرداخت بدیهی خود اقدام به فروش 600 هزار متر مربع زیربنای ناخالص تراکم در بر خیابان 64 یوسف آباد کرده است که بر اساس شنیده ها قرار است برج تجاری 60 طبقه که 15 طبقه آن نیز زیر زمین است، ساخته شود.

به گزارش خبرنگار ما همزمان با انتشار این خبر بسیاری بر این باورند که موافقت کمیسیون ماده پنج با ساخت چنین برجی به شدت با رویکردهای معاونت معماری و شهرسازی مغایرت دارد.

 

 

خواندن 275 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.