logo

دوشنبه, 15 دی 1393 10:02

«نظام یکپارچه فرایند پروژه‌های شهری» عملیاتی شود

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم اجرایی‌شدن نظام یکپارچه فرایند پروژه برای اصلاح برخی از مشکلات کنونی ساخت و ساز در شهر، برنامه ۵ ساله شهر تهران و برش سالانه آن را معیار حوزه عمران شهر تهران دانست

نخستین جلسه کمیته عمران شورای شهر برای بررسی عملکرد سال 93 و برش برنامه 5 ساله در سال 94 در حوزه عمرانی به ریاست اقبال شاکری، رئیس این کمیته برگزار شد. شاکری برنامه 5 ساله شهر تهران و برش سالانه آن را معیار حوزه عمران شهر تهران دانست و گفت: برای توسعه شهر تهران مدیریت شهری باید این برنامه را با وجود سختی‌هایی که در رسیدن به هدف دارد به اجرا در بیاورد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در صورت مشخص نبودن متولی، برنامه بی نتیجه باقی می‌ماند از آغاز به کار کمیته پایش برنامه 5 ساله شهرداری تهران خبر داد. شاکری در ادامه با بیان اینکه از حیث اسناد، احکام و دستورات مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: با این شرایط تنها حوزه اجرا باید مورد پایش و بررسی قرارگیرد تا مشکلات شناسایی شده و اصلاح شوند.

او در جریان این جلسه ضمن بررسی ساخت و سازها در برج میلاد، عملیات توسعه و عمران در محدوده این برج را نیازمند داشتن طرح جامع و مسئول مشخص دانست و از شهرداری خواست تا اقدامات لازم را در این‌باره انجام دهد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین درباره طراحی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی گفت: در صورتی که مجری و ناظر یک سازمان باشند تعارض منافع رخ می‌دهد و بهتر است هر کدام از این بخش‌ها توسط سازمانی جداگانه مورد عمل قرار گیرند.

شاکری همچنین در برنامه‌ریزی برای سال آتی بر لزوم توجه به زندگی شهروندان تاکید کرد و گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه در بخش‌هایی که املاک ریزدانه دارند سبب مختل‌شدن زندگی شهروندان می‌شود و شهرداری باید با در اولویت قراردادن این پروژه‌ها کمک کند تا زندگی مردم با چالش روبرو نشود.

او با تاکید بر عملیاتی کردن نظام یکپارچه فرایند پروژه گفت: «با عملیاتی شدن این نظام بسیاری از مشکلات موجود برطرف می شود. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین بر لزوم آغاز اطلاع‌رسانی درباره پروژه‌های مورد نیاز تاکید کرد.»
 
خواندن 119 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.