logo

شنبه, 17 آبان 1393 12:43

با كري كلي، يكي از بهترين طراحان دكوراسيون داخلي/ چگونه ميز ناهارخوري خود را طراحي و تزئين كنيد؟!

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رواشناسان معتقدند چيدمان مناسب ميز ناهارخوري اشتهاي افراد را نيز افزايش مي‌دهد

606 با كري كلي، يكي از بهترين طراحان دكوراسيون داخلي/ چگونه ميز ناهارخوري خود را طراحي و تزئين كنيد؟! - گروه مشاورین اثرپویش پارس

طراحي و دكوراسيون داخلي يكي از آن موارد بسيار بااهميتي است كه امروزه توجه خاصي به آن مي‌شود زيرا به نوعي منعكس كننده شخصيت افراد نيز به شمار مي‌آيد. در اين بين طراحي و چيدمان اتاق ناهارخوري كه محل تجمع خانواده و حتي اقوام در حين غذا خوردن مي‌باشد مي‌تواند بيشتر حائز اهميت باشد تا علاوه بر لذت بردن از سرو غذا احساس خوبي به افراد و ميهمانان منتقل شود. كارشناسان و رواشناسان معتقدند چيدمان مناسب ميز ناهارخوري اشتهاي افراد را نيز افزايش مي‌دهد. ري كلي، طراح و مشاور دكوراسيون دخلي نكاتي جالب در مورد نحوه چيدمان ميز ناهارخوري به شما پيشنهاد مي‌كند.

1- ساده‌ترين راه براي تغيير وضع ظاهري ميز ناهارخوري اضافه كردن روميزي به آن مي‌باشد. برخي از اين رو‌ميزي‌ها قيمت بالايي دارند اما كار سختي را پيش‌رو نداريد زيرا نمونه‌هاي ارزان‌تر آن نيز در بازار موجود مي‌باشد. پيشنهاد مي‌شود از يك روميزي پارچه‌اي با طرح و رنگ‌هاي نسبتا ساده‌تر استفاده كنيد. اگر قصد داشتيد در اين مورد كمي سنگ تمام بگذاريد مي‌توانيد از روميزي‌هاي پارچه‌اي از جنس ابريشم يا ارگاندي استفاده كنيد.

2- اگر ميز ناهارخوري شما شيشه‌اي است بهتر است فكر استفاده از روميزي پارچه‌اي را از سر خود بيرون كنيد. براي اينكه نماي شيشه‌اي آن نيز به چشم بيايد مي‌توانيد از زيربشقابي استفاده نمائيد. اگر كمي حوصله به خرج دهيد نمونه‌هاي جالب و در خور توجه آن در بازار موجود مي‌باشد. اگر هر روز از ميز ناهارخوري استفاده مي‌كنيد پيشنهاد مي‌شود از نمونه‌هاي پلاستيكي زير بشقابي استفاده كنيد كه به سادگي تميز و قابل شستشو مي‌باشند در غير اين صورت مي‌توانيد از زير بشقابي‌‌هايي با جنس كنفي يا كتابي بهره ببريد كه ظاهري شيك‌تر دارند.

3- با كمي جستجو در طبيعت مي‌توانيد از دل آن اقلامي را بيابيد كه مي‌تواند در باشكوه جلوه دادن ميز ناهارخوري شما تأثير بسزايي داشته باشد. بارزترين و در دسترس‌ترين جلوه طبيعت گلها مي‌باشند كه علاوه بر زيبايي، عطر و بويي دلچسب دارند. آنها را در گلداني گذاشته و در مركز ميز قرار دهيد. اگر مايل بوديد مي‌توانيد به جاي گلهاي طبيعي از گلهاي مصنوعي استفاده كنيد.

4- ظرف نسبتا عميقي برداريد و كف آن را با سنگ‌هاي تزئيني بپوشانيد. سپس آن را با آب پر كنيد و مقداري گل پر پر شده روي سطح‌آب قرار دهيد. اين امر جلوه‌اي بسيار زيبا به ميز شما خواهد داد و فضايي رمانتيك را خلق مي‌كند. اگر مايل بوديد مي‌توانيد به جاي گلبرگ گل از ميوه‌هايي همچون ليمو و سيب استفاده كنيد.

5- يكي ديگر از گزينه‌هايي كه براي هرچه بيشتر رمانتيك كردن ميز در پيش رو داريد استفاده از شمع مي‌باشد. شمع‌ها را نيز در مكان مورد نظر خود طوري قرار دهيد كه كمي پايين‌تر از سطح ديد قرار بگيرد. بهتر است براي ميزهاي غيررسمي از شمع‌هاي كوتاه و براي ميزهاي رسمي از شمع‌هاي باريك و بلند استفاده كنيد.

 

 

 

خواندن 277 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.