logo

شنبه, 17 آبان 1393 12:33

بايدها و نبايدهاي طراحي اتاق خواب از زبان ژوردان گايد

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ژوردان گايد، يكي از محبوب‌ترين و بهترين طراحان دكوراسيون داخلي در آمريكا به شمار مي‌رود

tiplife20 بايدها و نبايدهاي طراحي اتاق خواب از زبان ژوردان گايد - گروه مشاورین اثرپویش پارس

براي بسياري از افراد، اتاق خواب محلي به شمار مي‌رود كه بتوان در آن خستگي را از تن در كرد و احساس راحتي و آرامش به فرد دست دهد. امروزه طراحان داخلي منزل بر اين باورند كه مي‌توان با كمي دقت و انتخاب گزينه‌هاي مناسب و البته مقرون به صرفه فضاي اتاق خواب را به فضايي  تبديل كرد كه فرد علاوه بر رفع خستگي به نوعي به آرامش روحي و رواني دست يابد.

در اين مقاله قصد داريم شما را با بايدها و نبايدهايي در مورد طراحي و چيدمان اتاق خواب از زبان ژوردان گايد بيشتر آشنا كنيم.

ژوردان گايد، يكي از محبوب‌ترين و بهترين طراحان دكوراسيون داخلي در آمريكا به شمار مي‌رود. اين طراح اهل شيكاگو از كودكي علاقه بسياري به اين حرفه داشت و اين موضوع زماني بيشتر خود را نشان داد كه وقتي به موسسه طراحي پدر بزرگ خويش پا مي‌گذاشت شروع به هنرنمايي و نشان دادن خلاقيت خويش مي‌كرد. علاقه او به اين حرفه سبب شد تا در سال 1999 از دانشگاه دوپگ آمريكا و در رشته هنر و طراحي فارغ‌التحصيل شود. سپس به دانشگاه دي پاول رفت تا در رشته بازرگاني و تبليغات ادامه تحصيل دهد. سپس يك دوره سه ماهه را در فرانسه گذراند تا بر تجربيات خود بيافزايد. وي پس از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه در سال 2003 مشغول به كار شد و با موسسات معتبري همچون باربارا همكاري كرد. پيشرفت ژوردان به قدري بود كه در سال 2007 از سوي انجمن طراحان داخلي آمريكا به عنوان بهترين طراح داخلي سال انتخاب شد. در حال حاضر وي عضو هيأت علمي دانشگاه دوپگ مي‌باشد و به عنوان مدرس طراح داخلي مشغول به تدريس مي‌باشد. او اخيرا يك فروشگاه اينترنتي طراحي را نيز راه‌اندازي كرده است.

* اتاق خواب بايد فضايي راحت و بدون استرس داشته باشد پس در طراحي اين موضوع را لحاظ كنيد.

* به خاطر داشته باشيد كه اتاق خواب تنها اتاق خواب است و نبايد آن را به اتاق چند منظوره از جمله اتاق خواب تبديل كنيد. پس اگر ميز كار خود را در آن قرار داده‌ايد بهتر است آن را به جايي ديگر انتقال دهيد.

* مي‌توانيد در اتاق خواب يك تلويزيون بر روي نقطه كانوني ديوار نصب كنيد.

* تخت شما بايد كاملا نرم و راحت باشد زيرا شما يك چهارم از روز خود را در آن سپري مي‌كنيد.

* بد نيست بدانيد كه تشك تخت خود را نبايد بيشتر از 15 سال مورد استفاده قرار دهيد زيرا اگر تاريخ مصرف آن بگذرد مي‌تواند آسيب‌هاي جدي به كمرتان برساند و حتي سبب پديدار شدن بيماري‌هاي پوستي شود.

* نبايد تنها از نورهاي سقفي استفاده كنيد، مي‌توانيد از نورهاي جانبي نظير آباژور نيز استفاده كنيد.

* مبلمان داخل اتاق بايد طوري چيدمان شوند كه مسير تردد شما را اشغال نكنند.

* تخت خود را نبايد در جهت مخالف ديوار يا خيلي گوشه قرار دهيد.

* استفاده از شمع در اتاق خواب فضايي دلچسب و رمانتيك را بوجود مي‌آورد.

مي‌توانيد با كمي ذوق و سليقه از ظرف شيشه‌اي و رنگي كه طرحي زيبا داشته باشد استفاده كنيد و شمع‌ها را داخل آن آب كنيد و در گوشه‌اي مناسب قرار دهيد تا از استرس شما بكاهد.

* استفاده از ميز و صندلي جمع و جور گزينه‌اي مناسب‌تر براي اتاق خواب‌هاي كوچكتر است. اگر آنها قديمي هستند مي‌توانيد با رنگ‌آميزي جاني دوباره به آنها ببخشيد.

* استفاده از آينه و تابلوهاي زيبا مي‌تواند جلوه‌اي زيباتر به اتاق بدهد و نظر بيننده را به خود معطوف كند. بهتر است آينه را در محلي نصب كنيد كه به خوبي نور را منعكس كند. در مورد تابلوها نيز پيشنهاد مي‌شود از تابلوهايي استفاده كنيد كه در آنها از رنگ‌هاي روشن‌تر بيشتر استفاده شده باشد.

* در اتاق‌هاي كوچكتر مي‌توانيد از تخت‌هاي كشودار استفاده كنيد.

* نور اتاق خواب نبايد پخش شود پس بهتر است از نوري ملايم استفاده كنيد.

* در مورد پرده اتاق خواب نيز بايد از پرده‌هاي ضخيم‌تر استفاده كنيد كه كل پنجره را بپوشاند و هم اينكه جلوي نور و صداي اضافي را بگيرد تا بدون هيچ سر و صداي اضافي تمركز و استراحت كنيد.

* رو تختي شما بايد از پارچه نخي و براق باشد تا هم نرم و هم جلوه‌اي زيبا داشته باشد.

* استفاده از رنگ‌هاي طلايي، زرد، قرمز، سياه، سفيد،‌آبي و سبز در ايجاد فضايي رمانتيك و آرام‌بخش بسيار تأثيرگذار است. بهتر است به اين رنگ‌ها اعتماد كنيد. البته در نهايت انتخاب رنگ به سليقه و خلق و خوي شما بازمي‌گردد.

* استفاده از بالش‌هاي مخملي و نرم كه رنگ‌هاي شادي داشته باشند به تخت شما بعد خاصي مي‌دهند.

* استفاده از نورهاي تيره رنگ مثل آبي تيره يا قرمز فضاي اتاق را كوچكتر نشان مي‌دهند پس بهتر است به جاي آنها از رنگ‌هاي آبي آسماني يا صورتي استفاده كنيد

حاتم شیرعلی‌زاده

 

 

 

خواندن 255 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.