logo

چهارشنبه, 19 مهر 771 00:00

پیش شرط های صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه برای اجرای طرح شناسنامه فنی ساختمان نیازمند بسترسازی و فراهم کردن مقدمات آن هستیم ، گفت: برای اجرای طرح شناسنامه فنی پیش شرط هایی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آنها قطعا اجرای طرح مذکور بسیار زمان بر و عملا بی نتیجه خواهد بود .

 

محمدرضا یاسایی با اعلام این مطلب در گفتگو با "صما " اظهار کرد:صدور شناسنامه فنی و ملکی نیازمند  اجرای یک سری مقدمات است  که بدون اجرایی شدن انها ٰ مراحل صدور شناسنامه فنی با مشکل مواجه خواهد شد .
وی با بیان اینکه  یکی از مهمترین این  پیش شرط ها اجرای بیمه تضمین کیفیت است، ادامه داد: قطعا از جمله پیش شرط های مهم اجرای قانون شناسنامه فنی ساختمان ،اجرای بیمه تضمین کیفیت ساختمان است و براساس مقررات ساخت وساز، پیش شرط صدور پروانه پایان کارنیز  ،اجرای  همین بیمه تضمین  کیفیت است.
یاسایی یکی دیگر از پیش شرط های مهم صدور شناسنامه فنی ساختمان  را وجود سرپرست  ایمنی  در کارگاه های ساختمانی  دانست و  اضافه کرد: صدور شناسنامه فنی که در سال های گذشته بدون فراهم آوردن مقدمات لازم اجرایی شد و همین مسئله باعث شد تا این طرح بی نتیجه و بلاتکلیف باقی بماند .
چرا که در آن زمان بیمه تضمین کیفیت به صورت جدی اجرایی نشد و نیزوجود سرپرست ایمنی در کارگاه یکی دیگر ازعوامل اجرایی شدن این طرح است نیز نادیده گرفته شد .
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که بسترهای لازم برای اجرای طرح شناسنامه فنی فراهم نشود، عملیاتی شدن طرح مذکور غیرممکن خواهد بود و عملا شکست خواهد خورد.
رئیس انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان استان تهران افزود: مجریان این طرح باید بدانند که بدون درنظرگرفتن تمامی پیش شرط های صدور شناسنامه فنی  نمی توان به نتیجه رسید  و در واقع می توان گفت  اجرای همین  پیش شرط ها هستند که شناسنامه فنی را تشکیل می دهند

خواندن 138 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.