logo

یکشنبه, 16 مهر 771 00:00

انبوه سازان در فرآیند صدور شناسنامه فنی نادیده گرفته شده اند

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان ایلام با تاکید بر ضرورت دخالت انبوه سازان به عنوان مجری ذی صلاح در تنظیم شناسنامه فنی ملکی ساختمان گفت: وزارت راه و شهرسازی در بخش معاونت ترویج مقررات ملی ساختمان، انبوه سازان را به عنوان مجری ذی صلاح در فرآیند صدور شناسنامه فنی نادیده گرفته است.

 

به گزارش دبیرخانه دائمی شناسنامه فنی ملکی ساختمان، نادر شوهانی در آستانه برگزاری همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به واسطه این رویکرد و عدم تایید شناسنامه فنی ملکی ساختمان از سوی انبوه سازان به عنوان مجری ذی صلاح حقوقی، ضمانت اجرایی در پروسه صدور شناسنامه وجود ندارد.

وی با انتقاد از عملکرد کانون سراسری انبوه سازان ایران در این خصوص اظهار داشت: کانون سراسری انبوه سازان باید حضور انبوه سازان در جریان صدور شناسنامه فنی را به طور جدی از معاونت ترویج مقررات ملی ساختمان مطالبه کند تا اگر انبوه ساز به عنوان مجری ذی صلاح حقوقی شناسنامه فنی را تایید نکرد، این شناسنامه صادر نشود.

شوهانی، انبوه سازان را بهترین گزینه به عنوان مجری ذی صلاح در تهیه شناسنامه فنی ساختمان دانست و گفت: از آنجایی که اکثر شرکت های ساختمانی فقط مدرک مهندسی را خریداری و با سرمایه خود شرکتی را راه اندازی کرده اند، نمی توانند در این زمینه صاحب نظر باشند و به عنوان مجری ذی صلاح مطرح شوند. این در حالی است که در شرکت های انبوه سازی وجود دو مهندس دارای پروانه اشتغال به کار الزامی است.

رییس انجمن انبوه سازان استان ایلام تاکید کرد: انبوه ساز به عنوان سرمایه گذار و تولیدکننده در صنعت ساختمان، به منظور رقابت و حفظ اعتبار خود در صنعت ساختمان می تواند صفر تا صد پروژه خود را تضمین کند.

وی با اشاره به کیفیت نازل ساخت و سازهای فعلی گفت: با تضمین پروژه ها توسط انبوه ساز، کیفیت ساخت وسازها و عمر ساختمان ها بسیار ارتقا می یابد. چون انبوه ساز با کسب تجربه از پروژه های قبلی خود، طراحی و اجرای پروژه های بعدی را بدون عیب و نقص پیش می برد و با حضور در تمامی مراحل ساخت، ایرادات پروژه را در حین ساخت اصلاح می کند.

 این انبوه ساز همچنین با تاکید بر اینکه حضور انبوه سازان در تهیه شناسنامه فنی ساختمان منجر به مشخص شدن جایگاه واقعی آنها می شود گفت: شناسنامه فنی ساختمان نباید صرفا محلی برای کسب درآمد سازمان نظام مهندسی باشد و دستمزد متعلق به مجریان ذی صلاح باید به انبوه سازان تعلق گیرد.

خواندن 222 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.