logo

جمعه, 02 مرداد 1394 04:30

انتخاب مهندسان ناظر اختیاری می‌شود

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عباس آخوندی در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان بزرگترین سرمایه ملی محسوب می‌شود چون حدود 30 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده، باید تدابیری بیندیشیم و در اجرا به‌گونه‌ای عمل کنیم تا عمر ساختمان‌ها را در کشور افزایش دهیم.
 

وی با تأکید بر ارتقای دانش و استفاده توأمان از فناوری‌های روز برای مهندسان به 300هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشور اشاره کرد و گفت: مباحث نظام ارجاع کار و نظام تأیید کیفیت ساختمان و صلاحیت مهندسان از جمله بحث‌های مهمی هستند که در آینده بنا داریم شیوه‌هایش را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: در ارجاع کار، بحث آزادی حق انتخاب مالکان و کارفرمایان مطرح است که متأسفانه این آزادی انتخاب وجود ندارد و در تلاش هستیم این اطمینان را به مالکان و کارفرمایان بدهیم تا خود بتوانند مهندسان ناظر بر ساختمان را که هم‌اکنون توسط سازمان‌های نظام مهندسی و به‌صورت اجباری تعیین می‌شوند، انتخاب کنند.
وی بیان کرد: بحث نبود امکان رقابت مشکل عمده‌ای بوده که همواره کیفیت ساختمان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است، مالکان و کارفرمایان باید بتوانند مهندسان را انتخاب کنند که ساماندهی به این مورد در دستور کار قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: مهندسان باید بتوانند به‌صورت رقابتی و بر اساس کیفیتی که در کار ارائه می‌کنند شانس بهتری نیز در گرفتن کار کسب کنند که این مسئله مورد بازنگری قرار دارد و به‌زودی نیز ابلاغ می‌شود.
آخوندی تأکید کرد: مهندسان باید بتوانند با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در حوزه مهندسی و بر مبنای رقابت کارهای خود را ارایه کنند که در فعالیت‌های مهندسی افزایش طول عمر ساختمان‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی در اولویت قرار دهند.

منبع:تسنیم
خواندن 782 دفعه تاریخ ویرایش سه شنبه, 26 بهمن 1395 13:59

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.