logo

شنبه, 09 اسفند 1393 13:14

هزینه استحکام بنای مجتمع تجارت جهانی فردوسی بر عهده مالک است

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این که در صورت اثبات اشتباه سازه ای ساختمان مجتمع تجارت جهانی فردوسی هزینه اجرای استحکام بنا بر عهده مالک است، گفت: مالک می تواند پس از اجرای این فرآیند برای دریافت هزینه ای که صرف شده است شکایت کرده و از فرد یا افراد خاطی طلب غرامت کند.

سعیدغفرانی با اشاره به وجود مشکلات فنی در مجتمع تجارت جهانی فردوسی اظهار کرد: در اجرای نقشه سازه این مجتمع گویا برخی موارد فنی رعایت نشده است، از سوی دیگر باید محاسبات انجام شده در خصوص این پروژه دوباره بررسی شود.

وی با تاکید بر این که در صورت وجود مشکل در اجرای نقشه سازه این پروژه باید بنا از طبقه اول تا آخر مستحکم شود، خاطرنشان کرد: به مالک گفته ایم که اجرای پروژه را متوقف کند تا عیوب آن برطرف شود. اجرای این دستور بر عهده شهرداری است، به نظر می رسد، پروژه مذکور متوقف شده باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر این که هیچگاه تاییدیه و گزارشی در خصوص بی عیب بودن این ساختمان از سوی ما صادر نشده است، اذعان کرد: در برخی موارد گزارش ها تفسیر به رای می شود.

غفرانی افزود: اگر خطایی از سوی افراد حاضر در سازمان نظام مهندسی خطایی در خصوص صدور تاییدیه رخ داده باشد، به طور قطع به کمیته انضباطی سازمان ارجاع داده می شود تا طبق قوانین سازمان برخوردهای لازم با وی صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که تا زمانی که محاسبات مجددا بررسی نشود، اظهار نظر فنی صورت نمی گیرد، اذعان کرد: در صورت اثبات اشتباه سازه ای هزینه اجرای استحکام بنا بر عهده مالک است. مالک می تواند پس از اجرای این فرآیند برای دریافت هزینه ای که صرف شده است شکایت کرده و از فرد یا افراد خاطی طلب غرامت کند.

 

9k= هزینه استحکام بنای مجتمع تجارت جهانی فردوسی بر عهده مالک است - گروه مشاورین اثرپویش پارس

خواندن 278 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.