logo

پنج شنبه, 04 دی 1393 10:16

صدور پروانه‌های ساختمانی تهران به سمت پروانه‌های اداری و تجاری

نویسنده
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
حسن محتشم، رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران :در حال حاضر شهر تهران دیگر توان نفس کشیدن ندارد.

حسن محتشم، رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران درباره‌ی کاهش صدور پروانه‌های مسکونی اظهار کرد: پروانه‌های ساختمانی که امسال صادر شده چه از نظر تعداد و چه از نظر مقدار نسبت به قبل در بخش مسکونی کاهش چشم‌گیری داشته است.
وی افزود: صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران به سمت پروانه‌های اداری و تجاری رفته است.
رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که تصمیمات شورای عالی معماری شهرسازی به منظور جلوگیری از ارائه‌ی تراکم بیش از حد توسط شهرداری به شورای شهر موثر بوده است، افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی خواستار اجرای طرح جامع شده و براین اساس استفاده شهرداری از تبصره‌ها و ماده‌ها برای دادن مجوز‌ها تا حدی گرفته شده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محتشم تاکید کرد: این امر باعث محدودیت فروش تراکم از سوی شهرداری به ویژه در منطقه 22 شده است.
رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که باید جلوی برج‌سازی‌ها گرفته شود، تصریح کرد: جمعیتی که باید تا هفت – هشت سال آینده در تهران بارگذاری شوند در حال حاضر به حدنصاب رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده شهرداری مجبور شده که محدودتر عمل کند و برهمین اساس به دلیل پایین‌آمدن درآمدش به سمت دادن مجوز برای واحد‌های تجاری و اداری رفته است اما این روند باعث پایین آمدن درآمد شهرداری نشده است.
رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با تاکید بر این‌که براین اساس شهرداری باید پیش از این به اجرای قوانین موظف شود، گفت: حقوق شهروندی باید رعایت شود و باید از فروش تراکم به شکل فعلی جلوگیری شود.
محتشم خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهر دیگر توان نفس کشیدن ندارد

اقتصاد آنلاین:منبع

خواندن 276 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.